Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території в м. Сокаль на вул. Яворницького, 107




Загальні положення

Замовник СЕО

Сокальська міська рада Львівської області, місцезнаходження: 80000, м. Сокаль, вул. А. Шептицького, 44

ЄДРПОУ: 26205171

Вид та основні цілі документу державного планування

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єкту з користування надрами в межах однієї проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно п. 4.1. ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»; визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Детальний план території в м. Сокаль на вул. Яворницького, розроблений відповідно до рішення Сокальської міської ради.

Детальний план розроблений в межах структурно-планувального елементу території населеного пункту, який має цілісний планувальний характер.

Проектне рішення проекту детального плану території базується на:

– врахуванні існуючої інженерно-транспортної інфраструктури;

– врахуванні існуючого рельєфу місцевості;

– врахуванні планувальних обмежень;

– взаємоув’язки планувальної структури проекту  з планувальною структурою  існуючої забудови;

– побажаннях та вимогах замовника – міської ради, визначені у завданні на проектування та у ході робочих нарад під час роботи над проектом.

Проект розробляється відповідно до:

  • Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
  • Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  • Закону України «Про відходи»;
  • Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
  • Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
  • Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
  • Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
  • Закону України «Про екологічну мережу України»;
  • Закону України «Про охорону земель»;
  • Закон України «Про рослинний світ»;
  • Закону України «Про тваринний світ»;
  • Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
  • ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту»;
  • ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
  • ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
  • ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
  • ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
  • ДБН Б.2.4-1-94 «Планування і забудова міських поселень»;
  • ДБН А.2.2-1-2003 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»;
  • ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»;
  • ДСТУ-Н Б Б.1-1-12:2011 «Настанова про склад та зміст плану зонування території (зонінг)»;
  • СНіП 1.02.01 «Охорона навколишнього природного середовища»;
  • Наказу міністерства охорони здоров'я України № 173 від 19.06.96 «Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів».

Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Ділянка, на яку розробляється детальний план території розташована в м. Сокаль по вул. Яворницького, 107.

Сокаль – місто в Україні, у Червоноградському районі, Львівської області. Адміністративний центр Сокальської об'єднаної територіальної громади. Населення Сокаля, станом на 1 січня 2019 року, налічувало 20,986 осіб.

Місто розташоване в північній Галичині, на правому березі Західного Бугу.

У місті вологий континентальний клімат, з м'якою зимою та теплим літом. Середньорічна температура становить +7.5°C. Найпрохолодніший місяць січень, зі середньою температурою -4,4°С, найтепліший місць липень, з середньою температурою +18°C. Опадів більше випадає у липні, в середньому 84 мм, найменше у січні – 31 мм опадів. У рік випадає близько 608 мм опадів.

В геоморфологічному відношенні  територія розташована в межах Волино-Подільської височини (район Сокальсько-Торчинської  пасмової височини).

В межах описуваного району водоносні горизонти приурочені до відкладень четвертинного та мергельно-крейдяного віку.

Проектом ДПТ передбачається влаштування 11 ділянок, з яких 5 інвестиційних ділянок для влаштування підприємств III-IV-V класу шкідливості за санітарною класифікацією. Також проектом передбачено влаштування ділянок для науково-дослідного підприємства по виробництву неорганічних реактивів, підприємства по виробництву м’яких меблів, торгового об’єкту, швейного цеху, підприємства по виробництву корпусних меблів, бомбосховища.

Інженерне забезпечення території буде відбуватись згідно проектних рішень.

На наступних стадіях проектування буде визначено чи проектовані об’єкти належить до видів планованої діяльності та об’єктів, стосовно яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до ст. 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля».

Ймовірні наслідки для довкілля (у тому числі для здоров'я населення) та для територій з природоохоронним статусом

а) наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

Значного негативного впливу під час планованої діяльності на компоненти навколишнього середовища та здоров’я населення не передбачається.

Табл. 1. Ймовірні наслідки виконання проекту

Сфери охорони довкілля

Можливі наслідки виконання проекту ДПТ

Атмосферне повітря

Під час будівництва об’єктів вплив на повітряне середовище буде зумовлюватись збільшенням викидів забруднювальних речовин від роботи двигунів транспортних засобів, викидами пилу при проведенні земляних робіт. Дані речовини будуть утворюватися в незначних кількостях, без перевищень норм ГДК.

При експлуатації об’єктів проектування можливе забруднення повітря вихлопними газами при користуванні транспортними засобами, а також створення стаціонарних джерел викидів забруднювальних речовин.

Водне середовище

Джерел забруднення поверхневих стоків нафтопродуктами та іншими забруднюючими речовинами на території проектування немає. Водопостачання та водовідведення проектованих об’єктів буде відбуватись згідно проектних рішень.

Ґрунтове середовище

При будівництві об’єктів можливе тимчасове складування будівельних відходів та залишків матеріалів.

Порушення ґрунтового покриву може відбуватись під час будівництва та руху транспортних засобів. Внаслідок користування транспортними засобами можливе забруднення ґрунтового середовища нафтопродуктами.

При експлуатації проектованих об’єктів можливий вплив на ґрунтове середовище внаслідок забруднення ґрунтового середовища відходами виробництва.

Рослинний та тваринний світ

Негативного впливу не очікується.

Акустичний вплив

Під час будівельних робіт, від пересування техніки, виникне додаткове шумове навантаження. Під час експлуатації шумове забруднення створюватиметься внаслідок функціонування вентиляційних систем та технологічного обладнання.

Проектована територія не належить до району техногенної чи природної небезпеки і є потенційно придатною для функціонування за умови дотримання екологічних вимог.

б) наслідки для територій з природоохоронним статусом:

Територія, на яку розробляється детальний план, знаходиться поза межами структурних елементів екологічної мережі. На території проектування об’єкти природно-заповідного фонду відсутні.

в) транскордонні наслідки, у тому числі для здоров’я населення:

        Проектні пропозиції детального плану території не матимуть транскордонних наслідків для довкілля, оскільки земельна ділянка розташована на значній відстані від межі сусідніх держав.

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо ДДП не буде затверджено

Альтернативних територіальних варіантів проекту не передбачається.

Проектом передбачено застосування найкращих сучасних технологій та практик. Реалізація проекту відбувається з урахуванням діючих вимог українського та європейського санітарного та природоохоронного законодавства. При будівництві будуть враховані містобудівні обмеження та особливості району розташування.

Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та з урахуванням найбільш економного використання земель.

Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

– статистичну інформацію;

– фонові та лабораторні дослідження стану довкілля;

– оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля;

– пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог.

Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативного впливу наслідків від виконання проектних рішень комплекс яких включає:

– дотримання рішень проекту детального плану території щодо раціонального використання території;

– дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством;

– влаштування необхідних огороджень будівельних майданчиків (охоронних, захисних або сигнальних);

– контроль за точним дотриманням технології провадження робіт;

– контроль за дотриманням викидів забруднювальних речовин в атмосферному повітрі населеного пункту;

– влаштування централізованої системи водопостачання та водовідведення;

– інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів;

– дотримання вимог щодо санітарного очищення території, розвиток роздільного збору ТПВ;

– впровадження спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території проектування (зсувні явища, просідання, карстоутворення тощо);

– забезпечення протирадіаційного стану із здійсненням моніторингу;

– забезпечення благоустрою території;

– забезпечення акустичного режиму шляхом застосування будівельно-акустичних засобів захисту від шуму, а також озеленення вздовж огороджень.

Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО

        Пропонується така структура звіту:

– зміст та основні цілі проекту детального плану території, його зв’язок з іншими документами державного планування;

– характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються проекту детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на  державному та місцевому рівнях, що стосуються проекту детального плану території;

– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання проекту детального плану території;

– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання проекту детального плану території для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

– опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

– резюме нетехнічного характеру інформації.

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання

Сокальська міська рада Львівської області, місцезнаходження: 80000, м. Сокаль, вул. А. Шептицького, 44.

 

15 днів з дня публікації заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Проекту детального плану території в м. Сокаль на вул. Яворницького, 107 (відповідно до п.п. 5, 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

Просимо надати зауваження та пропозиції.