Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території для визначення параметрів земельної ділянки для влаштування виробничого підприємства по вул. Яворницького в м. Сокалі Сокальського району Львівської області




Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Детального плану території для визначення параметрів земельної ділянки для влаштування виробничого підприємства по вул. Яворницького в м. Сокалі Сокальського району Львівської області

 

Загальні положення

Замовник СЕО

Сокальська міська рада Львівської області, місцезнаходження: 80000, м. Сокаль, вул. А. Шептицького, 44, Телефон:(093) 735-33-44, E-mail: miskradasokal@ukr.net. ЄДРПОУ: 26205171

Вид та основні цілі документу державного планування

Детальний план території – містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Підставою для розроблення ДПТ є Рішення «Про виготовлення детального плану з метою визначення параметрів земельної ділянки для влаштування виробничого підприємства по вул. Яворницького в м. Сокалі».

Головною метою розроблення ДПТ є:

– уточнення у більш крупному масштабі положень раніше розробленого генерального плану м. Сокаль;

– уточнення функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови;

– визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами.

При розробці ДПТ враховано:

– Генеральний план м. Сокаль Сокальського району Львівської області, виконаний приватним підприємством «Архітектурно-планувальна майстерня №2» у 2002 р.;

– завдання на розроблення детального плану території;

– матеріали топографічного знімання території з нанесеними існуючими інженерними мережами.

В проекті опрацьовано планувальне рішення використання та забудови території орієнтовною площею 11,5522 га.

Ділянка, яка виділена для ДПТ є вільною цінних зелених насаджень. Також на території розташовані руїни будівель та закрита виробнича колія. Дані об’єкти пропонуються під демонтаж. На даний час це землі сільськогосподарського призначення (сінокос) та зелені насадження загального користування.

Згідно з генеральним планом міста дана територія призначена для забудови промислових вузлів. Будівництво громадських установ не передбачається, лише адміністративно-побудові корпуси підприємств.

Згідно намірів замовника та проектного рішення даного детального плану території проектована промислова зона складається з:

– проектованої ділянки №01 площею 5,0097 га, яку пропонується виділити для будівництва та обслуговування будівель виробничого та складського підприємства ІV категорії шкідливості;

– проектованої ділянки №02 площею 1,9096 га, яку пропонується виділити для будівництва та обслуговування будівель виробничого та складського підприємства ІІІ категорії шкідливості;

– проектованої ділянки №03 площею 3,2382 га, яку пропонується виділити для будівництва та обслуговування будівель виробничого та складського підприємства ІV категорії шкідливості.

На даній території, згідно ДПТ, окрім промислових вузлів передбачається розмістити зелені насаджень спецпризначення користування, існуючі та проектовані вулиці. Передбачається малоповерхова забудова (1-2 поверхи). Щільність забудови орієнтовно становить 18,0-23,0%.

Проект повинен розроблятися у відповідності до:

– Земельного, Водного та Лісового кодексів України;

– Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

– Закону України «Про відходи»;

– Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

– Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;

– Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;

– Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;

– Закону України «Про екологічну мережу України»;

– Закону України «Про охорону земель»;

– Закону України «Про рослинний світ»;

– Закону України «Про тваринний світ»;

– Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;

– ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;

– ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;

– ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;

– ДБН Б.2.4-1-94 «Планування та забудова сільських поселень»;

– ДБН А.2.2-1-2003 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»;

– ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»;

– ДСП-173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;

– ДСТУ-Н Б Б.1-1-12:2011 «Настанова про склад та зміст плану зонування території (зонінг)»;

– СНіП 1.02.01 «Охорона навколишнього природного середовища».

Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Дана територія, площею 11,5522 га, розміщена в існуючих межах м. Сокаль Сокальського району Львівської області.

Сокаль – місто в Червоноградському районі Львівської області. Розташоване в північній Галичині, на правому березі Західного Бугу; 17600 мешканців (1975), 21451 (2001). Територія міста є інвестиційно-привабливою для розселення з організацією повноцінного життєвого середовища, створенням сприятливих умов проживання, а також робочих місць.

Територія опрацювання знаходиться в північній частині міста, на південь від багатогалузевого комплексу виробничих підприємств (супутніх хімічній промисловості), на захід від адміністративної межі міста Сокаль, на північ від сільськогосподарських житлових територій. Дана ділянка в східній частині примикає до обласної автодороги місцевого значення Т 1412 Сокаль – Скоморохи, що в межах міста – магістральна вул. Яворницького.

Клімат району помірно-континентальний, м’який. Максимальна і мінімальна температури повітря досягають відповідно +37°С і -33°С. Температури найхолоднішої п’ятиденки складає -39°С, середня температури опалювального сезону дорівнює -0,2°С, а його тривалість -192 доби. Тривалість безморозного періоду становить 259 діб. Максимальна і середня глибини промерзання ґрунту становить відповідно – 82 і 40 см.

Середня місячна відносна вологість повітря о 13 годині становить в січні 80%, в липні 58%. Річна кількість атмосферних опадів становить 798 мм, добовий максимум – 93 мм. Зимовий період характеризується нестійкістю погоди і частою відлигою. Середня із максимальних декадних висот сніжного покриву становить 17 см.

Основним напрямком вітру даного району є південно-західний в холодний період року, західний і північно-західний – в теплий період року.

В інженерно-геологічному відношенні проектована територія відноситься переважно до сприятливої категорії для будівництва з ухилом поверхні 0,5% – 8% і рівнем залягання підземних вод 5 м і більше від поверхні землі.

Основою під фундаменти служать супіски, суглинки, піски, глини і мергелі. Нормативний тиск рекомендується приймати:

– на супіски просадні (верхній шар до глибини 2-4,8 м) – до 1,5 кг/см2;

– на супіски непросадні (нижній шар і суглинки) – до 2,0 кг/см2;

– на піски – 1,5-2,0 кг/см2;

– на елювіальні глини – 1,5-2,0 кг/см2;

– на мергелі щільні – 3,5 кг/см2.

Фізико-геологічні явища та процеси несприятливі для будівництва – відсутні.

Категорії ґрунтів за сейсмічними властивостями – ІІ (табл.1.1 ДБН В.1.1-12:2006).

Затоплення відсутнє. Ґрунтові води не агресивні та слабо агресивні по всім видам корозії.

Після затвердження перспективних ділянок будівництва необхідно виконати пошукові роботи в їх межах для уточнення інженерно-геологічного розрізу, гідрогеологічних умов та вивчення фізико-механічних характеристик ґрунтів.

Згідно з генеральним планом міста дана територія призначена для забудови промислових вузлів. Будівництво громадських установ не передбачається, лише адміністративно-побудові корпуси підприємств.

Територія обмежена:

– на північному заході – землями загального користування (вул. Яворницького), ЛЕП-6кВ, електричним кабелем 6W, промисловою забудовою;

– на північному сході – землями сільськогосподарського призначення (сінокосом), далі – промисловою забудовою;

– на південному заході – землями загального користування (польовою дорогою) далі – землями сільськогосподарського призначення (городами);

– на південному сході – землями загального користування (польовою дорогою) далі – землями сільськогосподарського призначення (городами);

Рельєф ділянки характеризується ухилом у західному напрямку до вул. Яворницького, з подальшим скидом в р. Західний Буг, що проходить на захід від території опрацювання.  Перепад відміток території опрацювання становить від 218,8 м на сході до 210,5 м на заході.

На ділянках пропонується розмістити:

– будівлі КПП з автовагою;

– будівлі адміністративно-побутового корпусу, в яких будуть приміщення для ведення обліку поставок товару, бухгалтерії, приміщення для персоналу;

– складські будівлі;

– виробничі будівлі проектованих підприємств;

– гостьові автостоянки для легкових та вантажних автомобілів.

Основою транспортної інфраструктури для території, що пропонується для будівництва промислових вузлів є існуюча та проектовані вулиці, при цьому вул. Яворницького є головною вулицею в даній частині міста. Вулиці Проектована-1, Проектована-2, Проектована-3, Проектована-4 та Проектована-5 ведуть до вул. Яворницького.

На кожну ділянку проектованої території запроектовано в основному по два-три розосереджені в’їзди-виїзди, один з яких (головний в’їзд) веде до адміністративно-побутового блоку, другий – до господарської зони підприємства та споруд інженерного забезпечення.

На території, поруч з адміністративними та складськими будівлями кожної ділянки, запроектовано місця для паркування автомобілів працівників відповідно до розрахунку кількості парко-місць. Також на території ділянок передбачено влаштування майданчика для паркування вантажних автомобілів.

Через територію проектування проходить централізоване водопостачання.

Розрахункова витрата води на господарсько-питні потреби складає 10,45 м3/добу.

Річна витрата води становитимуть 3814 м3.

Категорія надійності системи водопостачання – ІІІ.

Витрата води на зовнішнє пожежогасіння становить 10 л/сек.

Детальним планом території передбачено підключення до існуючого централізованого водопостачання будівель та споруд.

Водопостачання об’єктів буде здійснюватися з мереж МКП «Сокальводоканал».

Гаряче водопостачання – від твердопаливних котлів, які розміщуються в окремому приміщенні (паливна). Джерело протипожежного водопроводу – проектні протипожежні резервуари.

Каналізування території передбачається на існуючу централізовану міську мережу згідно договору з МКП «Сокальводоканал». На підприємствах передбачена обов’язкова попередня очистка виробничих стічних вод перед скидом до існуючої централізованої міської мережі згідно договору з МКП «Сокальводоканал». Через територію опрацювання з півночі на південний схід, проходять два каналізаційні колектори. Об’єм стоків становитиме 10,45 м³/добу.

На проектованих ділянках передбачається 3 види мереж каналізації:

а) господарсько-побутова;

б) виробнича від технологічного обладнання та миття виробничих будівель;

в) дощова каналізація.

Всі зовнішні мережі каналізацій по території забудови прокладаються окремими трубопроводами самопливні.

Господарсько-побутові стоки від побутових приміщень, адміністративно-побутових корпусів, прохідної  відводяться окремою трасою в приймальне відділення насосної станції перекачки стоків.

Виробничі стоки від технології виробництва самопливним колектором відводяться в станцію попередньої очистки стоків.

Дощові стоки з території підприємств збираються в дощоприймачі і відводяться закритою мережею каналізації локально з місць забруднення в грязевідстійники з бензомасловловлювачами (окремо з забрудненої зони і окремо з чистої зони (відвантаження)) і з наступним відведенням в понижені місця (канави) згідно ТУ і погоджені  з комунальними службами м. Сокаль.

Проектом ДПТ передбачається розміщення категорії видів планованої діяльності та об’єктів, стосовно яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до ст. 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля».

Ймовірні наслідки для довкілля (у тому числі для здоров’я населення) та для територій з природоохоронним статусом

а) наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

Значного негативного впливу під час планованої діяльності на компоненти навколишнього середовища та здоров’я населення не передбачається.

Табл. 1. Ймовірні наслідки виконання ДДП

Сфери охорони довкілля Можливі наслідки виконання ДДП
Атмосферне повітря Під час будівництва об’єктів вплив на повітряне середовище буде зумовлюватись збільшенням викидів забруднювальних речовин від роботи двигунів транспортних засобів, викидами пилу при проведенні земляних робіт. Дані речовини будуть утворюватися в незначних  кількостях, без перевищень норм ГДК.

При експлуатації об’єктів проектування можливе утворення стаціонарних організованих та неорганізованих джерел викидів.

Водне середовище Будівельні роботи можуть бути джерелом забруднення поверхневих і підземних вод внаслідок випадкового викиду забруднювальних речовин, що будуть використовуватись на будівельному майданчику.

При експлуатації будуть утворюватися стічні води. Вплив на водне середовище буде спостерігатись у випадку незабезпечення достатньої очистки стічних вод.

Джерел забруднення поверхневих стоків нафтопродуктами та іншими забруднюючими речовинами на території проектування немає. Створення додаткових впливів на водне середовище не передбачається.

Ґрунтове середовище При будівництві об’єктів можливе тимчасове складування будівельних відходів та залишків матеріалів.

Порушення ґрунтового покриву може відбуватись під час будівництва та руху транспортних засобів. Внаслідок будівництва об’єктів транспортної інфраструктури можливе забруднення ґрунтового середовища нафтопродуктами.

При експлуатації проектованих об’єктів можливий вплив на ґрунтове середовище внаслідок неправильного поводження з відходами виробництва.

Рослинний та тваринний світ Негативного впливу не очікується.
Акустичний вплив Шумове забруднення буде спричинене роботою відповідного устаткування підприємств, транспортними засобами. Проте, такий вплив не буде перевищувати встановлені допустимі норми.

Проектована територія не належить до району техногенної чи природної небезпеки і є потенційно придатною для функціонування за умови дотримання екологічних вимог.

б) наслідки для територій з природоохоронним статусом:

Територія, на яку розробляється детальний план, знаходиться поза межами структурних елементів екологічної мережі. На території проектування об’єкти природно-заповідного фонду відсутні.

в) транскордонні наслідки, у тому числі для здоров’я населення:

Проектні пропозиції детального плану території не матимуть транскордонних наслідків для довкілля, оскільки земельна ділянка розташована на значній відстані від межі сусідніх держав.

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо ДДП не буде затверджено

Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту (взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати такі сценарії розвитку:

  1. Інерційний (песимістичний) сценарій розвитку. У разі незатвердження документа державного планування, а саме детального плану території, та відмови від реалізації будівництва, призведе до неможливості подальшого економічного розвитку населеного пункту. Цей сценарій може розумітися, як продовження поточних (найчастіше несприятливих) тенденцій щодо стану довкілля.

За даним варіантом подальший стабільний розвиток населеного пункту є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови та вуличної мережі, погіршення ситуації в цілому.

  1. Сценарій раціонального розвитку. Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, сучасні альтернативні джерела енергії, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.

Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та з урахуванням найбільш економного використання земель, а також соціально-економічного розвитку району.

Також розглянуто альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єктів будівництва та територіального розміщення об’єкту планової діяльності.

Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

– статистичну інформацію;

– фонові та лабораторні дослідження стану довкілля;

– оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля;

– пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

Під кожний об’єкт будівництва необхідно попередньо виконувати індивідуальні інженерно-геологічні вишукування.

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог.

Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативного впливу наслідків від виконання проектних рішень детального плану території, комплекс яких включає:

– дотримання рішень проекту детального плану території щодо раціонального використання території;

– дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством;

– влаштування необхідних огороджень будівельних майданчиків (охоронних, захисних або сигнальних);

– контроль за точним дотриманням технології провадження робіт;

– контроль за дотриманням викидів забруднювальних речовин в атмосферному повітрі населеного пункту;

– зменшення рівня викидів шкідливих речовин в повітря, розроблення та реалізація схем оптимізації руху автотранспорту в населених пунктах;

– влаштування централізованої системи водопостачання та водовідведення;

– інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів;

– дотримання вимог щодо санітарного очищення території, розвиток роздільного збору ТПВ, модернізація техніки для санітарного очищення;

– впровадження спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території проектування (зсувні явища, просідання, карстоутворення тощо);

– забезпечення протирадіаційного стану із здійсненням моніторингу та оформленням дозиметричного паспорта;

– забезпечення благоустрою території;

– забезпечення акустичного режиму шляхом застосування будівельно-акустичних засобів захисту від шуму, а також озеленення вздовж вулиць.

Передбачаються пожежно-профілактичні заходи, спрямовані на повне або часткове усунення причин виникнення і розвитку пожеж, а також на створення умов, необхідних для успішної їх ліквідації і проведення рятувальних робіт.

Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО

Пропонується така структура звіту:

– зміст та основні цілі детального плану, його зв’язок з іншими документами державного планування;

– характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на  державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;

– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання детального плану території;

– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання детального плану території для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

– резюме нетехнічного характеру інформації.

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання

Сокальська міська рада Львівської області, місцезнаходження: 80000, м. Сокаль, вул. А. Шептицького, 44, Телефон:(093) 735-33-44, E-mail: miskradasokal@ukr.net.

15 днів з дня публікації заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Проекту детального плану території для визначення параметрів земельної ділянки для влаштування виробничого підприємства по вул. Яворницького в м. Сокалі Сокальського району Львівської області  (відповідно до п.п. 5, 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

Просимо надати зауваження та пропозиції.